Ұйымдастырушы назар аударуы керек бірінші нәрсе-тестілеу өткізілетін аудиторияда (сыныпта) тұрақты эмоционалды жағдай жасау. Оқушылардың тыныш, шығармашылық белсенділігінің атмосферасын құруға қандай факторлар әсер етуі мүмкін?
Аудиторияның жағдайы:
Аудитория таза, жақсы күтімді, жақсырақ жасыл бөлме немесе консерватория болуы керек. Жасыл түстің болуы адамның көзіне демалуға және демалуға көмектеседі. Сонымен қатар, жасыл жалпы пайдалы, адамның психикасына тыныштандыратын әсер етеді.
Сыныптағы ауа температурасы қалыпты болуы керек, бірақ егер сынып жеткілікті жылы болмаса, балаларға бұл туралы ескерту керек және оларды жылы киінуге шақыру керек.
Егер сыныпта сары-күлгін реңктердегі баспа немесе сурет ілінсе, мұндай түсті "дақ" балалардың шығармашылық белсенділігіне пайдалы әсер етеді.
Құрметті балалар!
Жақында сізде емтихандар, сынақтар, ҰОК бар. Оларға дайындалуға жеткілікті уақыт бар. Бұл дайындық қалай өтуі керек, өзіңізді жетістікке жету үшін не істеу керек - бұл төменде талқыланады.
Біріншіден, кез-келген жағдайда салқын болу керек; екіншіден, есте сақтау қабілетінің резервтерін және оның мүмкіндіктерін дұрыс пайдалануды үйрену; үшіншіден, есіңізде болсын: дайындықты неғұрлым ерте бастасаңыз, соғұрлым жақсы.
Есте сақтау қабілетін дамытуға арналған жаттығуларды бастағанда, сіз назар аударуыңыз керек, бір нәрсе туралы алаңдамаңыз және өзіңізді дұрыс Толқынға келтіріңіз. Ол үшін дұрыс тыныс алуды үйрену керек.
Сонымен, орындыққа отырыңыз, арқаңызды түзетіңіз, қолдарыңыз босаңсып, алақандарыңызды жоғары қаратып тізеңізге қойыңыз, басыңызды тік ұстаңыз. Жаттығуды жасамас бұрын толық және терең дем шығарыңыз. Содан кейін мұрын арқылы баяу тыныс алыңыз (4 – 6 секунд), деміңізді деммен ұстаңыз (2 – 3 секунд), енді мұрын арқылы баяу баяу шығыңыз (4 – 6 секунд). Жаттығуды әр 2-3 секунд сайын қайталаңыз. Жаттығулардың ұзақтығы-4-5 минут. Оларды үнемі орындау арқылы сіз өзіңізді басқаруды үйренесі эмоционалды және физикалық жағдай.
Есте сақтау мен зейінді жаттықтыру да өте маңызды. Бұл жаттығулар қарапайым, көп уақытты қажет етпейді және сыртқы көмекті қажет етпейді.
1.Мәтінді оқығанда (1 бет) ондағы сөйлемдер санын санап көріңіз. Өзіңізді тексеріңіз.
2.Оқу кезінде барлық етістіктерді санаңыз. Өзіңізді тексеріңіз.
3.15-20 сөйлемді оқыңыз. Мәтінді қайталаңыз, әңгімеңізді жазғышқа жазыңыз. Оны тыңдаңыз. Тағы да оқып, қайта айтыңыз. Егер үшінші рет қайталау мәтінге мүмкіндігінше жақын болса,онда сізде визуалды және семантикалық жады жақсы.
4.Мәтінді оқу кезінде оның қанша зат есім мен етістік бар екенін есептеңіз. Өзіңізді тексеріңіз.
Енді қысылу туралы бірнеше сөз. Психологтар А. Ануфриев пен С. Костромина зубрежка материалды үйренудің жаман әдісі емес екенін дәлелдеді, әсіресе біз ұсынған схеманы қолданған кезде:
есте сақтау керек сөйлемді өзіңізге қайталаңыз;
бір секунд күтіп, оны қайтадан қайталаңыз;
тағы 2 секунд күтіп фразаны қайталаңыз;
4 секундтан кейін қайталаңыз;
10 минуттан кейін фразаны қайтадан қайталаңыз;
2-3 сағаттан кейін оны тағы бір рет қайталаңыз (ұзақ мерзімді жадқа аудару үшін). Енді сіз күмәнданбауыңыз мүмкін: сіз бір жылдан кейін де қиын материалды есте сақтайсыз.
Міне, дайындық кезеңі артта қалды. Сіздің алдыңызда емтихан билеті немесе олимпиадалық тапсырма бар. Аузыңыз толқудан кеуіп қалды және сіз бір сөзді есіңізде сақтамайсыз. Не істеу керек?
Өз орныңызға отырыңыз. Дүрбелеңді тоқтатыңыз. Ритақты тыныс алу жаттығуларын жасаңыз. Екі минут жеткілікті болады. Міне, сіз тынышталып, қажет нәрсенің бәрін есіңізге түсірдіңіз. Сіз жеңіл билет алдыңыз, өйткені сіз өте жақсы дайындалдыңыз және бәрін білесіз.
Сізге өмірдегі барлық емтихандарда сәттілік тілеу ғана қалады.
Сізге сәттілік!
Студенттік жылдар-адам өміріндегі ең жарқын сәттер. Осы жылдар ішінде жастар қоғамда өз орнын тауып, болашақ жұмыстың алғышарты болатын мамандық алады. Сондықтан оқудың алғашқы күндерінен бастап жұмыстың қажетті ритағына ену өте маңызды, содан кейін әдемі студенттік өмірден тек жағымды эмоцияларды сезіну керек.
Бірінші курсқа түскеннен кейін адам мүлдем жаңа ортаға түседі, онда сіз оқудың алғашқы күндерінен бастап бейімделуіңіз керек. Біздің колледжде оқу өте қиын емес, бастысы – жүйе жұмыс істейтін ритақты ұстап, бәрін өздігінен жібермеу. Жаңа колледж жағдайларына бейімделуді жеңілдету үшін сізге қажет:
- Айналаңыздағы адамдармен байланыс орнату. Басынан бастап сіз коммуникативті көңіл - күйге бейімделуіңіз керек, барлық ұялшақтықтарыңызды жеңіп, кез-келген жерде танысуыңыз керек;
- Барлық оқытушыларыңыздың есімдерін біліңіз, барлық дәрістерге қатысыңыз, курстастарыңызбен байланыс орнатыңыз және олардың кейбіреулерімен шынымен дос болғаныңыз жөн;
- Сіз оқитын ғимаратпен танысыңыз: оның дәліздеріне барыңыз, аудиторияның қай жерде орналасқанын көріңіз, асхана, кітапхана және т. б. бұл кеңесті елемеуге болмайды, өйткені көбінесе бірінші курс студенттері қажетті аудиторияны тез таба алмағандықтан дәрістерге кешігіп келеді;
- Сіз үшін маңызды нысандарға (оқу аудиториялары, кітапханалар, ҰБТ спорт залы)жету үшін қанша уақыт қажет екенін анықтаңыз;
- Жұмыс режиміне бейімделу, өйткені бірінші курс ең маңызды және бай;
- Өзін оқытушылар алдында дәлелдеу жақсы (осылайша студент оқудың барлық жылдарында өзінің имиджін қалыптастырады. Ескі студенттік ақиқат бекер емес:"алдымен студент тест үшін жұмыс істейді, содан кейін тест студент үшін жұмыс істейді");
- Барлық дәрістерге қатысу, барлық тапсырмаларды орындау. Өткізіп жіберу және олардың жиналуы қайғылы салдарға әкеледі;
- Күннің жаңа режимін анықтау: оқуға қанша уақыт жұмсау керек, өз қабілеттерін жетілдіруге, демалуға және демалуға қанша уақыт жұмсау керек;
- Кез-келген жағдайда, тіпті ең маңызды жағдайларда да өзіңіз болыңыз;
- Жаңа білімді сәтті игеру үшін кешке бір күнде не білгеніңізді еске түсіруді ұсынамын.